Eduquem en l'assertivitat

asertividadUn projecte per pensar-hi, per gaudir-lo, per emocionar-nos, per ser creatiu, per posar-nos a la pell de l’altre, per generar bon ambient, per demanar, per reconciliar-nos, per acceptar l’altre, per valorar les alternatives, per conèixer-nos millor, per aprendre entre iguals, per construir la nostra classe, per decidir millor, per sentir, per felicitar-nos, per compadir-nos, per alegrar-nos, per fer equip, per acceptar l’altre, per relacionar-nos assertivament, per integrar, per treure i posar, per escoltar-nos... ATREVEIX-TE A MIRAR.
A partir de 3r de primària treballem el programa DECIDEIX de competències socials.


QUÈ ÉS – COM HO FEM- EXEMPLES...
Les habilitats socials són conductes que faciliten la relació interpersonal de forma no agressiva ni inhibida sinó assertiva. Aquestes conductes hàbils requereixen, prèviament, unes capacitats cognitives, com per exemple tenir pensament alternatiu, conseqüencial i sobretot de perspectiva, que significa saber-se posar en el lloc d’un altre. Igualment, l’habilitat social implica control de les pròpies emocions i algun entrenament de la motricitat. Però, ineludiblement, les veritables habilitats socials requereixen una maduresa moral corresponent a l’edat de cadascú.

Posar exemples d’habilitats socials a la nostra escola és esmentar qualsevol conducta hàbil de comunicació interpersonal. Per exemple, saber escoltar (hi ha gent que sent però no escolta), saber demanar un favor (hi ha persones que tenen por de demanar-lo i n’hi ha que l'exigeixen), saber elogiar el que està ben fet, saber disculpar-se per alguna cosa mal feta (hi ha gent que no es disculpa, per timidesa; n’hi ha que no es disculpa per orgull; n’hi ha que es disculpa agressivament i provoca una nova discussió), saber dir que “no”, saber presentar una queixa i saber rebre-la, saber mostrar desacord (hi ha qui no està d’acord amb una crítica a un altre, però calla i riu; hi ha qui no està d’acord amb l’aspecte d’un altre i li diu que està elegantíssim per riure-se’n al darrere), saber negociar o posar-se d’acord amb qui s’estava en desacord (és l’habilitat social reina, la més difícil), saber expressar els sentiments propis, saber fer front a la por, o al ridícul, o al fracàs.

És a dir, tenir habilitats socials és ser persona, és relacionar-se bé amb els altres, és ser assertiu i autèntic. Ni menys ni més.

Eduquem en l’assertivitat com a via per a la nostra interrelació amb els altres. Ho fem amb un programa validat pel Departament d’Ensenyament i creat a la Universitat de Canàries.

Els mestres hem rebut formació de la mà dels creadors dels materials i ho fem als cursos imparells de l’educació primària. Amb aquest treball donem continuïtat al projecte filosofia 3/18 endegat a l’etapa d’infantil.

Video sobre l’assertivitat. Entrevista a Eva Bach, escriptora i pedagoga.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gTtK602ZyHg

BIBLIOGRAFIA:
SEGURA, M.- ARCAS, M. , Programa d'habilitats socials, de creixement moral i habilitats socials, Departament d'Ensenyament, Barcelona

Pastoral

Cartel lema17 18

Lema del Curs 2017-18

Lema2017banner


 logo enxarxat

logo horiz small

LOGO SED CAT1

Pots descarregar...

Menú Escola: Octubre 2017

menu escolar 


Retalls d'octubre
Publicat: 4 d'Octubre de 2017

 retalls


Col·laborem amb

university cambridge


 DelfDalf

Breus notícies del dia a dia de l'escola

    • 200 i + Viu el somni!

      Hem començat ja el curs 2016-2017, sota el lema 200 i + Viu el somni. El nombre 200 fa referència als anys que complirà l’Institut Marista el...

    • FEAC-Escola de pares

      Com ja sabeu, l’ESCOLA DE PARES és una activitat que el col·legi ofereix al començament de cada curs a totes les famílies. Entre altres, un dels...

    • Agraïment a les famílies

      Des de l’equip directiu, volem expressar el nostre agraïment a les moltes famílies que han confiat en el nostre servei propi de venda de llibres,...